Dbanie o swój wizerunek to nie tylko dbanie o swój wygląd. Bo wygląd to tylko część składowa naszego wizerunku. Resztą wizerunku są takie elementy jak sposób zachowania, mówienia, czy gestykulacja, a także to, w co się ubieramy. Pierwsze 11 sekund wystarczy, żeby ocenić rozmówcę. Działa wtedy to, co nazywamy pierwszym wrażeniem. I właśnie pierwsze wrażenie decyduje o tym, jak nas i jak my będziemy później postrzegać rozmówcę. Negatywne pierwsze wrażenie może popsuć późniejsze relacje, tak samo pozytywne może mieć kluczowe znaczenie, przy dalszej znajomości. Warto wiedzieć, że nie wystarczy mieć miłą aparycję, żeby nas powszechnie lubiano. Dobre nawyki, odpowiednie postawy, dobre maniery – to wszystko rzutuje na to, jak inni ludzie nas postrzegają. Zacząć należy od sposobu wysławiania się oraz trenowaniu śmiałości i redukowaniu tremy do minimum. Sposób mówienia można wyćwiczyć, najlepiej w samotności. Trenuj rozmowy biznesowe, rozmowy z kolegami o piłce, czy komplementy dla kobiet. Pamiętaj też, że rozmawiając z kimkolwiek, patrz mu w oczy, kiedy spoglądasz na ziemię lub sufit, rozmówca może poczuć się lekceważony. Patrząc komuś w oczy dajesz tym samym znak, że szanujesz go, jesteś szczery i wiarygodny. Kolejną ważną sprawą jest gestykulacja. Zbyt gwałtowna oznacza nerwowość i zdenerwowanie. Może również irytować i rozpraszać rozmówcę. Nie wiesz, co robisz z rękami? Trzymaj coś w niech, ale spokojnie, bez trików. Kontroluj swoją mimikę! Nie krzyw się, nie marszcz czoła, nie oblizuj warg i nie wykonuj innych dziwnych min, które powodują kiepskie wrażenie na osobie, z którą aktualnie rozmawiasz.