Moda to Twoja pasja? A może po prostu szukasz pomysłu na biznes? Bez względu na osobiste motywacje prowadzenie marki odzieżowej to biznes i jak każdy biznes potrafi być twardy. Jeśli jesteś kreatywną osobą i marzysz o tworzeniu pięknych strojów, ale nie masz głowy do liczb i planowania, lepiej znajdź sobie wspólnika z tymi cechami. Prowadzenie marki odzieżowej to często nie pokazy mody i piękne tkaniny, a noszenie ciężkich bel tkanin i pilnowanie terminów. Jeśli jednak jesteś gotowy spędzać więcej czasu w miejscach jak hurtownia dzianin czy szwalnia, a oprócz kreowania kolejnych kolekcji poradzisz sobie też z marketingiem i sprzedażą, możesz zacząć obmyślać nazwę i logo oraz strategię swojej marki.

Tworzenie marki

Hurtownia dzianin

nTworząc markę zacznij od określenia swojej grupy docelowej oraz jakie produkty chcesz przedstawić swoim klientom. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz odpowiednio zdefiniować potrzeb swoich przyszłych klientów - jakich produktów potrzebują? Jak będą ich używać? Jakie elementy im się spodobają a jakie są zbędne? Na przykład decydując się na sprzedaż sukien ślubnych, musimy się liczyć z tym, że sezon trwa kilka miesięcy w roku a najbardziej popularnym odcieniem jest biel. Oczywiście możemy postawić na niszę i zaproponować alternatywne suknie ślubne - wtedy musimy znaleźć kanały, które trafią do naszego klienta. Dopasujmy poziom cenowy. Jeśli oferujemy luksusowe produkty, uważajmy na duże na obniżki oraz umieszczanie naszego logo na tańszych odpowiednikach - może to zniechęcić zamożne klientki.

Tworzenie produktu

Gdy już wiemy kto jest naszym klientem i co możemy mu dać, czas przygotować nasz produkt. W zależności od możliwości małą produkcję możemy zlecić krawcowej a gdy posiadamy umiejętności krawieckie uszyć sami. Większe zamówienia to praca dla szwalni - warto znaleźć taką, z którą dobrze się dogadujemy. Jakość produkcji jest kluczowa - sprawdzajmy partie towaru, dbajmy o jakość wykończeń. Słabe wykonanie może sprawić, że klienci wrócą do nas z reklamacją! Ważny jest też konstruktor i dobrze przygotowana rozmiarówka - nasze produkty powinny dobrze leżeć. Nawiązujemy też kontakt z przedsiębiorstwami jak hurtownia dzianin i tkanin, znajdujemy odpowiadających nam jakością producentów nici i dodatków typu guziki, ozdobne klamry, ćwieki. Pamiętamy, że tutaj także niska jakość i brak testów może sprawić nam wiele problemów, dlatego dobrze postawić na sprawdzone hurtownie, jak np. dziane.pl

Prowadzenie biznesu

Podstawą są dostosowane do naszych potrzeb kanały sprzedaży - na przykład co raz więcej ludzi robi zakupy wykorzystując do tego swoje smartfony. Zadbajmy o jasną komunikację firmy i obecność w internecie, nie pomijamy mediów społecznościowych (chyba, że nasza grupa docelowa z żadnego nie korzysta). W ten sposób najłatwiej dotrzemy do naszych odbiorców. Oprócz tego cały czas monitorujmy konkurencję i zmieniające się trendy, by nie pozostać w tyle. Zatrzymanie klienta to ogromna sztuka! Firma odzieżowa to biznes jak każdy inny. Musimy zatrudnić księgową, zadbać o podatki i płacić na czas naszym pracownikom oraz firmom z którymi współpracujemy, jak hurtownia dzianin czy firma kurierska. Pamiętajmy też, że początki bywają trudne - często trochę trwa nim pojawią się pierwsze zyski. Kluczem jest zbudowanie zaufania do marki i pozyskanie klientów, którzy będą do nas wracać regularnie oraz staną się naturalnymi ambasadorami naszej marki.